Uutta perunaa juhannukseksi ja muita kasvimaan ihmeitä
Viime viikkoja on hallinnut innokas (joku ehkä käyttäisi sanaa raivokas) piha- ja kasvimaatekeminen, joka on jättänyt varjoonsa niin blogien lukemisen ja kirjoittamisen kuin muunkin elämän. On istutettu taimia, kylvetty ja kasteltu, kitketty ja tuettu, trimmeröity ja saksittu. Jälkien siivoaminenkin on vienyt monta päivää. Tänään sain viimein mökin siivotuksi, kun satoi enkä voinut mennä kitkemään orapihlaja-aidan alustaa (inhokkityöni). Kun sade illalla taukosi, tein pienen kierroksen kasvimaalla kameran kanssa. Kaksi kolmesta perunalajikkeesta on kukassa. En ole vielä kokeillut, minkä kokoisia perunat ovat, mutta en ole aikeissa ostaa uutta perunaa juhannukseksi. Luotan siihen, että syötävää nousee omasta maasta. Istutin perunat kolmessa erässä: ensin rivin Jussia sipuliporan avulla 11. huhtikuuta, sitten loput Jussit ja kaksi riviä Annabellea 23. huhtikuuta perinteisesti vakoon ja lopuksi vajaat kolme riviä Annabelleä ja muutaman Acousticin 2. toukokuuta. Siemenperunaa oli y...